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Mozart Week 2018

The 2018 Mozart Week Salzburg curated by Maren Hofmeister includes a special highlight, a new staged production of one of the greatest operas by Wolfgang Amadeus Mozart. Renowned director Andrea Moses has been engaged for the new interpretation of Die Entführung aus dem Serail. On the podium conducting the Akademie für Alte Musik Berlin is no less than René Jacobs (photo: Molina Visuals), whose CD recording of the German-language Singspiel caused a sensation. The first performance in the Haus für Mozart is on 26 January 2018, with further performances planned for 30 January and 2 February.

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Philipp Maintz’ neues Werk für „Ultraschall“

zornerfüllte nächte für Saxophon, Posaune, Akkordeon, Violoncello und Klavier (2017) wird am 18. Januar 2018 beim „Ultraschall“ Festival Berlin vom Ensemble LUX:NM uraufgeführt. Philipp Maintz schafft in dem Quintett ein instrumentales Psychogramm, in dem klanglich das Akkordeon eine zentrale Rolle spielt. Es bezieht sich auf eine Textstelle aus Émile Zolas „Thérèse Raquin“, in dem sich die Protagonistin an die versäumte Rebellion ihrer Jugend erinnert: „Aus diesem Moment rührt in der Erzählung eine innere Spannung und eine unstillbare Sehnsucht her, deren Entladung im Laufe des Romans einen katastrophalen Verlauf in Gang setzt“, erläutert der Komponist.

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Philipp Maintz’s new work for Ultraschall

Philipp Maintz’s zornerfüllte nächte [Nights full of fury] for saxophone, trombone, accordion, cello and piano (2017) will be premiered on 18 January 2018 at the Ultraschall Festival in Berlin by Ensemble LUX:NM. Within the quintet he creates an instrumental psychogram, in which the accordion plays a central role in the sound. This relates to a passage from Émile Zola’s “Thérèse Raquin” in which the protagonist recalls the failed rebellion of her youth: “In the story, an inner tension and an insatiable longing stem from this moment, the resolution of which set a catastrophic sequence in motion in the course of the novel”, says Philipp Maintz.

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Manfred Trojahns „Enrico“ in Frankfurt

Es ist eines seiner erfolgreichsten Bühnenwerke: Manfred Trojahns Dramatische Komödie Enrico nach Luigi Pirandello erlebt nun eine Neuinszenierung im Bockenheimer Depot der Oper Frankfurt. Das virtuose Spiel um Wahn und Wahrheit Heinrichs IV. wird von Tobias Heyder inszeniert, die musikalische Leitung hat Roland Böer. Der Premiere am 21. Januar 2018 folgen sieben Aufführungen bis zum 4. Februar. Die Titelpartie singt Holger Falk.

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Manfred Trojahn’s “Enrico” in Frankfurt

It is one of his most successful stage works: Manfred Trojahn’s dramatic comedy Enrico after Luigi Pirandello is now being staged in a new production at the Frankfurt Opera. The virtuoso play about the fact and fiction of Henry IV is directed by Tobias Heyder. The conductor is Roland Böer. The premiere at Bockenheim Depot, the second venue of Frankfurt Opera, is on 21 January followed by seven further performances until 4.2.2018. The title role is sung by Holger Falk.

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Jedes Werk eine andere Geschichte. Claude Debussy im Bärenreiter Urtext

Die viel gespielten Orchesterwerke Claude Debussys brauchen einen verlässlichen Urtext, der auch Aufführungstraditionen miteinbezieht. Die Ausgaben von Douglas Woodfull-Harris bei Bärenreiter lösen dies ein.

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Meisterwerk für die Heilige. Charles Gounods Cäcilienmesse in neuer Urtext-Edition

Die Messe solennelle en l’honneur de Sainte Cécile ist Charles Gounods bekanntestes geistliches Werk. Die Neuedition wägt sorgfältig zwischen Autograph und Erstdruck ab. 

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Orchester

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